tocTable of Contents
clearHide
HR You Doing by Yuliia Pysmenna
Nr 9»Personel i Zarządzanie

Emocje w pracy

Inteligencja emocjonalna to zestaw kompetencji, dzięki którym potrafimy rozpoznawać emocje, zarządzać nimi oraz je wyrażać adekwatnie do sytuacji, w której się znajdujemy. To przydatna umiejętność nie tylko w życiu prywatnym, lecz także zawodowym. Każde nowe wyzwanie, współpraca, relacje, wspólne projekty wyzwalają emocje. Jesteśmy ludźmi, więc reagujemy.
Środowisko zawodowe – niezależnie od branży – pełne jest napięć, niepewności, sukcesów i wyzwań. A to oznacza również emocje. Czasem silne i wyraźne, czasem tłumione i nieuświadomione. Próbując je ignorować, liderzy często tracą szansę na zbudowanie kultury współpracy opartej na zaufaniu i autentyczności. Tymczasem to właśnie inteligencja emocjonalna (IE) – rozumiana nie jako „miękka...