Porażka, która wzmacnia
W biznesie porażka przez lata była synonimem słabości i niekompetencji. Dziś coraz więcej organizacji dostrzega, że niepowodzenia są nieuniknioną częścią procesu rozwoju – zarówno ludzi, jak i całych firm. W kulturze opartej na innowacji porażka staje się elementem uczenia się, testowania nowych rozwiązań i budowania odporności. To, czy błąd stanie się dla firmy hamulcem czy źródłem przewagi, zależy przede wszystkim od podejścia liderów i kultury, jaką tworzą w zespołach.
Anna Włudarczyk
Redaktorka magazynu „Personel i Zarządzanie”. Od wielu lat pisze o branży HRM w Polsce.
Podejście Fail Fast, Learn Faster, stosowane w firmach technologicznych Doliny Krzemowej, to filozofia, która podkreśla wartość szybkiego eksperymentowania, wczesnego wykrywania błędów i aktywnego uczenia się na podstawie doświadczeń. Również w Polsce podejście do porażki stopniowo się zmienia....