Home Page
News
Library
Subscription
About Us
search
search
account_circle
Log In
Reading e-edition Nr 11
Buy
close
close
shopping_cart
1. Product Selection
account_circle
2. Log In
thumb_up
3. Order Confirmation
credit_card
4. Payment
Single Release
Nr 11
Price:
49,50 PLN
Back
Next
1360px
Table of Contents
OD REDAKCJI
Od redakcji
W tym wydaniu temat numeru poświęcamy komunikacji, która jest podstawą funkcjonowania zespołów i organizacji. Dziś firmy, które pracują zdalnie, muszą znaleźć sposób na informowanie podwładnych o tym, co dzieje się w organizacji, jakie są plany i cele. Zebrania zostały odwołane, pogaduszki w firmowej kuchni ustały, a wspólnych wyjść na papierosa brak. A jak wskazują naukowcy – nawet krótkie...
arrow_forward_ios
OPINIE
Jak zwiększyć poczucie przynależności pracowników do firmy w czasie pracy zdalnej?
W pierwszych tygodniach pandemii część firm nie czuła się przygotowana do pracy zdalnej – procesowo, technologicznie, kompetencyjnie. Tymczasem wielu pracodawców obserwowało stabilność, a nawet wzrost efektywności zespołów. Optymistycznie stwierdzono, że praca zdalna działa, a biuro generuje tylko niepotrzebne koszty. Pół roku później, entuzjazm wobec pracy zdalnej nieco ostygł. Pojawiły się...
arrow_forward_ios
FLESZ
Flesz
Co trzeci pracownik skarży się na kondycję psychiczną Niepokój związany z pandemią Covid-19 wystawił na próbę kondycję psychiczną pracowników. Długotrwałe podwyższenie poziomu stresu w połączeniu z kontynuacją pracy zdalnej może skutkować zaburzeniami samopoczucia zatrudnionych. Jak wynika z badania Hays Poland „Nowe oblicze normalności”, w wyniku pandemii pogorszenia stanu zdrowia psychicznego...
arrow_forward_ios
WYWIAD
Kluczem jest wzajemne zaufanie
Rozmowa z Lidią Świderską, dyrektorką personalną, i Beatą Manicką-Couste, dyrektorką produkcji w L’Oréal Warsaw Plant, o działaniach, które pozwoliły fabryce przetrwać trudny czas pandemii i dostosować się do nowej rzeczywistości biznesowej
arrow_forward_ios
TEMAT NUMERU
Komunikacja coraz bardziej cyfrowa
Z jakich narzędzi wideo do porozumiewania się z pracownikami korzystają firmy w Polsce?
Pracodawcy w ostatnim czasie byli zmuszeni do wielu zmian organizacyjnych w związku z pandemią. Jedną z nich był sposób porozumiewania się z pracownik...
arrow_forward_ios
Zamieniam się w słuch
Jak być dobrze zrozumianym zgodnie z intencją nadawcy komunikatu?
Niemal każdy, kto kiedykolwiek zarządzał zespołem, przynajmniej raz odniósł wrażenie, że mówi coś do kogoś, mając jak najlepsze intencje, a ten ktoś r...
arrow_forward_ios
Przełamywanie lodów
Jakie korzyści przynosi small talk i jak go poprowadzić?
Niektórzy uznają niezobowiązujące pogawędki za stratę czasu. Tymczasem small talk nie tylko ułatwia budowanie relacji między ludźmi, lecz także korzystnie wpływa na budowanie kultury organizacyjnej oraz współpracę. Dlaczego nie powinniśmy z niego rezygnować – zwłaszcza obecnie, w czasie, gdy tak dużo osób pracuje zdalnie?
arrow_forward_ios
ZARZĄDZANIE
Firmowa zadyszka
W jaki sposób stworzyć skuteczny plan komunikacji kryzysowej?
Planowanie to nieodłączny element funkcjonowania przedsiębiorstwa. Niestety, nawet najbardziej precyzyjne plany mają się nijak do tego, co może zafund...
arrow_forward_ios
Przesilenie w pracy
Jak zapobiegać spadkom motywacji pracowników?
Depresja i syndrom wypalenia zawodowego przestają być tabu w pracy. Nie możemy pozostać obojętni na to, co dzieje się z naszymi pracownikami. Dbałość ...
arrow_forward_ios
Od niechęci do pasji
Jak obudzić i podtrzymać zaangażowanie zespołu?
Zaangażowanie pracowników to jeden z najistotniejszych tematów w efektywnym zarządzaniu. Menedżerowie oczekują, aby ich podwładni byli zaangażowani, organizacje starają się badać tę postawę, a nawet wdrażają specjalne programy, które wpłyną na aktywność pracowników. Jednak, jak pokazuje praktyka konsultingowa, mało kto potrafi termin „zaangażowanie” precyzyjnie zdefiniować. Nic dziwnego, bo także psychologowie pracy i organizacji nie są jednomyślni w ocenie, czym jest prawdziwe zaangażowanie i jak efektywnie wpływać na jego wzrost w firmie.
arrow_forward_ios
HRM
Mała rzecz, która robi wielką różnicę
Czyli o roli nastawienia pracowników w kryzysie
Zwolnienia, obniżki wynagrodzeń, zmiana organizacji pracy czy milcząca postawa zarządu to w ostatnich miesiącach codzienność niejednego HR-owca. Na działy HR spadła olbrzymia odpowiedzialność za nastroje panujące wśród pracowników. Jedni w tych trudnych czasach odnajdują się lepiej, u innych diametralnie spada morale i chęć do pracy. Kluczem do tak różnych postaw jest nastawienie pracowników.
arrow_forward_ios
EKSPERT RADZI
Zabić procedurę
Dlaczego nie przestrzegamy przyjętych zasad i co można z tym zrobić?
Skoro procedury i standardy w firmie pozwalają uniknąć chaosu, to dlaczego nawet gdy zostaną opracowane, nie są stosowane i przestrzegane. Jakie działania niszczą standardy, a zwłaszcza czyje zachowania najszybciej zabijają procedury?
arrow_forward_ios
STUDIUM PRZYPADKU
Pracujemy tylko zdalnie
System zarządzania i komunikacji na odległość w firmie SoftwareMill
Firma SoftwareMill od 11 lat konsekwentnie nie ma biura, od początku działa w formie pracy zdalnej, funkcjonując w modelu organizacji rozproszonej. Warto przyjrzeć się, jakie stosuje narzędzia do zdalnego działania i w jaki sposób zaprojektowana jest wewnętrzna struktura spółki z podziałem na poszczególne cechy.
arrow_forward_ios
WYDARZRENIA
Redefinicja wellbeingu
Działania i perspektywy HRM na przyszłość według praktyków zarządzania personelem
Czy wellbeing będzie stopniowo znikać w wyniku kryzysu wywołanego pandemią? Czy firmy będzie nadal stać na inwestycje, które mają zapewnić dobrostan pracowników? Jaką formę przyjmą działania w tym zakresie? A może potrzebne jest zupełnie nowe podejście do wellbeingu? To pytania, które dzisiaj zadaje sobie wiele firm w naszym kraju.
arrow_forward_ios
INSPIRACJE
Gra tajemnic
Czasami ludzie, po których się tego nie spodziewamy, robią rzeczy niewyobrażalne
Rozmowa Piotra Sierocińskiego, właściciela firmy ceHR, z Leszkiem Mellibrudą, psychologiem społecznym i biznesu, o inspiracjach dla HR-owców, jakie płyną z twórczości filmowej.
arrow_forward_ios
PRZEGLĄD MEDIÓW ZAGRANICZNYCH
Przegląd mediów zagranicznych
Domowe biuro W tekście „El mobiliario, elemento indispensable para el trabajo en remoto” zostały przedstawione wyniki badania przeprowadzonego przez firmę Actiu wśród 400 profesjonalistów z różnych branż i regionów Hiszpanii. Jego celem było poznanie sytuacji związanej z pracą zdalną podczas drugiej fali pandemii. Raport podsumowujący pokazuje, że 68 proc. Hiszpanów wybiera pracę mieszaną, 18...
arrow_forward_ios
PO GODZINACH
What’s new in HRM? (8)
Jak oceniać pracowników?
Każdego roku przychodzi moment, którego większość pracowników nie lubi. Każdy z nich musi opisać swoje osiągnięcia i porażki, by przedyskutować je ze ...
arrow_forward_ios
Książki
John C. Maxwell Leadershift. Przemiana przywództwa MT Biznes, warszawa 2020 Chcąc osiągnąć doskonałość w dzisiejszym szybko zmieniającym się świecie, ...
arrow_forward_ios
MIESIĘCZNIK
Prawo pracy i wynagrodzenia w praktyce kadrowej nr 4
I. Prawo pracy Czy można zmienić grafik czasu pracy z powodu kwarantanny pracownika bez zachowania procedur przewidzianych w regulaminie pracy 3 Ograniczenie wysokości odpraw i odszkodowań na podstawie ustawy o COVID-19 – interpretacje MRPiPS 5 Odpowiedzialność pracodawcy za wykroczenia przeciwko prawom pracownika 6 1. Kto może popełnić wykroczenie 8 2. Kto ściga wykroczenia przeciwko prawom...
arrow_forward_ios
WYDANIE SPECJALNE
Nie chciałbyś robić czegoś ciekawszego?
To pytanie zawsze padało, gdy do odejścia ze specjalistycznej redakcji gospodarczej namawiało mnie jakieś większe bardziej ogólne medium. Nigdy nie by...
arrow_forward_ios
Żołnierza poznaje się w boju, nie na manewrach
Rozmowa z Ryszardem Pieńkowskim, założycielem Grupy INFOR, właścicielem i przewodniczącym rady nadzorczej INFOR PL SA, o roli liderów w okresach kryzy...
arrow_forward_ios
Po koronawirusie możemy być silniejsi
Rozmowa z Ryszardem Florkiem, współzałożycielem i prezesem firmy FAKRO, o tym, że kryzys może wyzwolić wiele energii w polskich przedsiębiorcach, ale jest potrzeba reform gospodarczych, o tym jak ważny jest dziś kapitał społeczny i o patriotyzmie gospodarczym, który buduje dobrobyt w naszym kraju
arrow_forward_ios
Dziś elastyczność często liczy się bardziej niż cena
Rozmowa z Fabiem Pommellem, prezesem zarządu Whirlpool Company Polska, o tym jak zmienią się procesy globalizacyjne, dlaczego zagraniczne firmy inwestują w Polsce i jak pandemia odbije się na stosunkach międzyludzkich
arrow_forward_ios
Na wiele spraw nauczyliśmy się patrzeć inaczej
Rozmowa z Jonem Burym, szefem warszawskiego biura Goldman Sachs o uelastycznianiu zasad pracy, potrzebie empatii menedżerów, dobrostanie pracowników i otwieraniu się na różnorodność
arrow_forward_ios
Bez mądrych działań deregulacyjnych nie będzie w Polsce innowacji
Rozmowa z Krzysztofem Borusowskim, prezesem firmy BEST, o konieczności mądrego regulowania rynku, relatywnie małej liczbie polskich marek, technologii i innowacyjnej myśli
arrow_forward_ios
Transformacja cyfrowa to dziś nie science fiction
Rozmowa z Jaapem van ’t Oosterem, dyrektorem zarządzającym Canon 4CE, o przyspieszonym rozwoju gospodarki cyfrowej, przebudowie globalnego łańcucha dostaw, e-commerce i sprzedaży stacjonarnej
arrow_forward_ios
Epidemie zostaną z nami na zawsze
Rozmowa z Przemysławem Śnieżyńskim, współzałożycielem i prezesem zarządu Medisept Sp. z o.o.,. o tym, że przed koronawirusem i innymi zagrożeniami można się obronić, że profilaktyka jest łatwiejsza niż leczenie oraz jak zadbać o swoich pracowników
arrow_forward_ios
Przyszłości nie da się przewidzieć, ale można ją kształtować
Rozmowa z Johnem Schererem, ekspertem w dziedzinie przywództwa i rozwoju w organizacji, o „nowej normalności”, o tym czy i jak wprowadzać zmiany w organizacjach, o roli liderów, czynnikach, które hamują postęp, i żelaznej kurtynie, która pozostawiła ślad w polskiej mentalności
arrow_forward_ios