Home Page
News
Library
Subscription
About Us
search
search
account_circle
Log In
Reading e-edition Nr 5
Buy
close
close
shopping_cart
1. Product Selection
account_circle
2. Log In
thumb_up
3. Order Confirmation
credit_card
4. Payment
Single Release
Nr 5
Price:
49,50 PLN
Back
Next
1360px
Table of Contents
OD REDAKCJI
Od redakcji
Wypaleni, przeciążeni, samotni to oblicze pracownika XXI wieku. Coraz częściej, rozmawiając z liderami i specjalistami HR, można usłyszeć te same słowa: „Nie mają siły”, „Nie widzą sensu”, „Są z nami ciałem, ale nie duchem”. Pracownicy – ci, którzy do niedawna byli motorem napędowym organizacji – dziś zmagają się z przeciążeniem, brakiem motywacji i coraz częściej… samotnością. Nowa rzeczywistość...
arrow_forward_ios
REKOMENDACJA
Rekomendacja
Samotność, jeszcze do niedawna pomijana w rozmowach o pracy, stała się obecnie jednym z kluczowych wyzwań dla firm. To nie tylko koszt emocjonalny człowieka – samotność wpływa na efektywność pracownika, jego zaangażowanie, a ostatecznie na wyniki całej organizacji. Jako CFO, liderka i mama wiem, że samotność dotyka każdego, niezależnie od roli czy poziomu hierarchii w organizacji. Może być...
arrow_forward_ios
Z BRANŻY
Z branży
Praca wykańcza psychicznieW 2025 r., podobnie jak rok wcześniej, dobrostan pracowników będzie największym wyzwaniem dla polskich i europejskich pracodawców. Wskazało na niego aż 28 proc. ankietowanych. To najwyższy wynik w tegorocznym badaniu SD Worx, choć jednak w porównaniu z minionym rokiem widać wyraźny spadek – w 2024 r. dobrostan zatrudnionych był wyzwaniem dla aż 37 proc. pracodawców w...
arrow_forward_ios
OPINIE
Każdy ma jakiś talent – jak go rozpoznać u siebie i pracowników?
Marta Piętal Associate HR Director, AstraZeneca Pharma Poland Jako osoba od wielu lat zajmująca się HR moją pasją jest odkrywanie talentów w zespołach i wspieranie pracowników w ich rozwoju. Wierzę, że każdy z nas ma unikatowy potencjał, który zasługuje na uwagę. Chciałabym podzielić się moimi doświadczeniami oraz obserwacjami na temat działań, które skutecznie wspierają rozpoznawanie talentów,...
arrow_forward_ios
WYWIAD
Nie możemy zgubić człowieczeństwa
Rozmowa z Katarzyną Oksińską, dyrektorką Departamentu HR w Centralnym Ośrodku Informatyki, o tym, jak budować motywację do pracy w firmie sektora publ...
arrow_forward_ios
Samotni wśród ludzi
Rozmowa z dr Sylwią Hałas-Dej, dziekanem Kozminski Executive Business School w Akademii Leona Koźmińskiego, o tym, jak radzić sobie z izolacją na wyso...
arrow_forward_ios
TEMAT NUMERU
Sztuka przetrwania bez instrukcji
Co dział HR może zrobić już dziś, aby przeciwdziałać epidemii osamotnienia?
Osamotnienie w miejscu pracy to epidemia, która dotyka coraz więcej osób i organizacji. Pomimo tego, że dzięki rozwojowi technologii i mediów społeczn...
arrow_forward_ios
Autentyczne towarzyszenie
W jaki sposób empatia pozwala budować zdrowe relacje między pracownikami?
W organizacjach dużo mówi się o otwartej i wspierającej komunikacji, jednak mimo to coraz częściej czujemy się w życiu profesjonalnym samotni – ta sam...
arrow_forward_ios
Gdy mit zderza się z rzeczywistością
Czyli przekłamania w ocenie problemu osamotnienia pracowników.
Problem samotności dotyka większość społeczeństw bez względu na ich zamożność czy poziom rozwoju cywilizacyjnego. Nie są to już tylko rozważania, ale naukowo potwierdzone fakty, a odsetek osób czujących osamotnienie z roku na rok rośnie. To nie tylko problem osobisty, lecz także organizacyjny, bo firmy odczuwają wpływ osamotnienia pracowników na ich zaangażowanie w pracę. Jak przygotować się na rozwiązanie tego problemu, jednocześnie nie ulegając mitom, które tematowi samotności w pracy nadal towarzyszą.
arrow_forward_ios
Czy masz przyjaciela w pracy?
Dobre praktyki budowania więzi w zespołach.
Od kilku lat coraz głośniej mówi się o deficycie relacji jako problemie współczesnego świata. Czy aktywność zawodowa może być panaceum na samotność? Czy w pracy nawiązujemy wartościowe relacje? Jak pracodawcy mogą wspierać pracowników w budowaniu więzi z zespołem? I czy to naprawdę ich rola? Problemem relacji w pracy zajęli się eksperci Well.hr w swoim najnowszym raporcie pt. „Miło Cię poznać. Relacje a wellbeing pracowników”.
arrow_forward_ios
CO SŁYCHAĆ W HR
Co słychać w HR?
Paulina Wichniarek Menedżerka HR w C. Hartwig Gdynia Pani przyjście do C. Hartwig zbiegło się w czasie z potrzebą zarządu stworzenia profesjonalnego działu HR. Sześć lat temu, kiedy dołączyłam do firmy jako HR biznes partnerka, w dziale HR pracowała tylko osoba odpowiedzialna za administrację kadrową. Tematy związane z płacami i obsługą kadrową były wówczas outsourcowane. Przyszłam do firmy z...
arrow_forward_ios
ZARZĄDZANIE
Przywództwo na nowych zasadach
Dlaczego organizacje potrzebują zaktualizować dotychczasowe modele zarządzania?
Wielu menedżerów i właścicieli firm zaakceptowało fakt, że rynek wymaga od nich nowego, bardziej elastycznego podejścia do projektowania i sprzedaży p...
arrow_forward_ios
Sekret skutecznych liderów
Czyli 12 trików na usprawnienie pracy w zespole.
Co sprawia, że niektórzy liderzy odnoszą większe sukcesy niż inni? Czy to kwestia technicznych kompetencji, charyzmy, a może umiejętności budowania re...
arrow_forward_ios
Równi w domu – równi w pracy
Dlaczego równość rodzicielska opłaca się i firmom, i pracownikom?
Mijają dwa lata od wejścia w Polsce w życie dyrektywy work-life balance, której nadrzędnym celem jest wsparcie kobiet na rynku pracy poprzez większe zaangażowanie ojców w opiekę nad dziećmi. W kwietniu 2023 r. ojcowie zyskali indywidualne prawo do urlopu rodzicielskiego oraz dziewięć nietransferowalnych tygodni urlopu rodzicielskiego. Warto zatem przyjrzeć się, czy i jaki wpływ unijne regulacje dotyczące podziału urlopów rodzicielskich wywarły na naszą rzeczywistość biznesowo-społeczno-gospodarczą.
arrow_forward_ios
Nowa rola, nowe wyzwania
Jak przetrwać pierwsze miesiące jako świeżo mianowany menedżer?
Awans na stanowisko menedżera to moment przełomowy w karierze zawodowej. Niesie on ze sobą zarówno dumę i satysfakcję, jak i wiele nowych wyzwań. Według badań Harvard Business Review aż 40 proc. nowo awansowanych menedżerów nie radzi sobie w nowej roli i traci stanowisko w ciągu pierwszych 18 miesięcy. Skąd ten wysoki odsetek? Jakie są główne trudności, z jakimi mierzą się nowi liderzy? I co mogą zrobić, by skutecznie przetrwać ten okres i odnieść sukces?
arrow_forward_ios
PERSONEL
Oswajanie zmian
Jak przygotować pracowników produkcyjnych na przyszłość?
Automatyzacja i robotyzacja produkcji to nieunikniony trend, który zmienia charakter pracy w zakładach przemysłowych. Dla wielu pracowników jest to wy...
arrow_forward_ios
Postpokoleniowa rzeczywistość
Dlaczego model życia i kariery opierający się na sekwencji dzieciństwo – edukacja – praca – emerytura już się nie sprawdza?
Wyobraź sobie świat, w którym wiek nie definiuje twoich możliwości zawodowych, a kariera to nie jednorazowy wybór na całe życie. Świat, w którym techn...
arrow_forward_ios
Premiowanie z zasadami
Dyrektywa o przejrzystości wynagrodzeń a wynagrodzenie zmienne.
Zmienne składniki wynagrodzenia motywują, nagradzają i różnicują płace – pod warunkiem, że są przyznawane według jasnych, obiektywnych kryteriów. Zgodnie z unijną dyrektywą dotyczącą wynagrodzeń przejrzystość tych zasad staje się kluczowa nie tylko dla sprawiedliwości, ale i zgodności z prawem.
arrow_forward_ios
WYBRANE Z RYNKU
Od rozmowy do sukcesu
Dlaczego komunikacja jest power skill każdego lidera?
Nawet najlepsze pomysły, projekty, inicjatywy i działania nie powiodą się, jeżeli nie będzie jasnej, zrozumiałej i skutecznej komunikacji ze strony menedżerów i liderów. To właśnie ta kompetencja ma kluczowe znaczenie w zarządzaniu zespołem. Umiejętność komunikowania się, udzielania feedbacku i słuchania innych ludzi to dzisiaj kompetencja przyszłości, bez której nie da się zbudować dobrych relacji.
arrow_forward_ios
PO GODZINACH
Przegląd mediów zagranicznych
Marta Gochnio Head of HR & Back Office w CodiLime W zdrowiu i chorobie Tekst „Même malades, 63% des travailleurs belges continuent à bosser” odnosi si...
arrow_forward_ios
Rekrutacja smart
Jak wykorzystać AI, by zatrudniać lepiej, szybciej i bardziej fair?
Rekrutacja smart to nowoczesne podejście do zatrudniania oparte na danych, analityce i sztucznej inteligencji, zamiast na deklaracjach z CV czy subiek...
arrow_forward_ios
Czytelnia
Henrik Fexeus Sekrety mentalisty. Techniki skutecznej komunikacji Wydawnictwo Czarna Owca, 2025 Henrik Fexeus od lat uczy, jak korzystać z mowy ciała, technik psychologicznych i komunikacji niewerbalnej, aby być lepiej rozumianym, budować relacje i wpływać na innych. W książce Sekrety mentalisty idzie jednak o krok dalej. Uczy, jak zdobyć społeczną kompetencję dotychczas dostępną nielicznym....
arrow_forward_ios