Co daje organizacji wdrożenie WIN-WIN Concept®

Strategia win-win (wygrany-wygrany) pojawia się już w badaniach amerykańskiego matematyka i noblisty Johna Nasha, książkach Dawida Hawkinsa czy Stephena Coveya. To taki sposób funkcjonowania, który bierze pod uwagę interesy stron wchodzących w określone relacje i znajduje rozwiązanie, w którym wszyscy odnoszą korzyści. Doskonale sprawdza się w naszym codziennym życiu, dotyczy relacji między partnerami, rodzicami i dziećmi, różnymi grupami społecznymi, ale również z powodzeniem może być stosowany w biznesie.  

Beata Dyraga, trenerka psychologii biznesu i prezeska Grupy Prodialog, od kilkunastu lat propaguje tę koncepcję w swojej pracy z organizacjami. - Taki sposób funkcjonowania w życiu prywatnym czy społecznym jest mi niezwykle bliski. Z czasem zaczęłam go wykorzystywać w pracy z biznesem i bardzo szybko okazało się, że win-win ma ogromny potencjał. Nie chodzi tu o kwestie związane z negocjacjami, gdzie ta zasada znajduje zastosowanie, ale o budowanie kultury komunikacji na wszystkich poziomach firmy – mówi Beata Dyraga. Doświadczenia, które zebrała prezeska Prodialogu w trakcie 20-letniej pracy trenerskiej i doradczej, zaowocowały opracowaniem autorskiego programu WIN-WIN Concept®, który zdaniem jego autorki może zmienić życie całej organizacji, ponieważ praca w koncepcie jest pracą procesową na postawach, zmiany są konkretne, a często wręcz spektakularne.

Na czym polega WIN-WIN Concept®

Koncept wspiera siłę pracy zespołowej w całej firmie, co przekłada się na efektywność, zaangażowanie i satysfakcję na wszystkich poziomach życia organizacji – menedżerów, pracowników, klientów firmy, ale co najważniejsze, wpływa na wzrost wyników finansowych. W programie znajdują się warsztaty dla menedżerów, praca wewnątrz działowa, warsztaty budujące komunikację i likwidujące silosy między działami, jak również warsztaty budujące win-win we współpracy z klientami czy innym środowiskiem biznesowym. Zajęcia w trakcie programu dotyczą szeroko rozumianej komunikacji, a ich istotą jest praca na postawach, zmiana nastawienia, intencji i emocji. Chęć do współpracy, wzajemny szacunek i otwartość to podwaliny do stworzenia zespołu, który będzie silny, współpracujący, zaangażowany i skuteczny. Zgodnie z piramidą Lencioniego, kluczową wartością, która tworzy silny zespół jest zaufanie. Koncept WIN-WIN uczy jego budowania, ale również zaangażowania, poczucia współodpowiedzialności za zespół i w konsekwencji za biznes. - Takiego podejścia i takich wartości nie da się wypracować bez intensywnej pracy na postawach i to właśnie ona jest w trakcie projektu kluczowa. Realizując projekty dla setek organizacji spotykam pracowników, których uczono udzielania konstruktywnego feedbacku, czy menedżerów, którzy przeszli warsztaty z delegowania zadań. Niestety nie są oni w stanie z tych narzędzi korzystać, bo blokują ich nieuświadomione emocje i przekonania. W praktyce nie pomaga też pośpiech, ilość pracy i brak przekonania, co do istoty pewnych słów czy zachowań. Bardzo często podświadomie zakładamy też złe intencje po drugiej stronie. Praca z przekonaniami uwalnia uczestników, zaczynają wypowiadać konstruktywne, pozbawione oceny stwierdzenia, bez przelewania emocji na innych – podkreśla Beata Dyraga. 

Efekty pracy z WIN-WIN Concept® wzmacniają autorskie narzędzia, takie jak: karty WIN-WIN, narzędziownik komunikacyjny, matryca wpływu, dekalog WIN-WIN czy autorska praca z emocjami. Wszystkie narzędzia wdrażane są na bazie bieżących, realnych sytuacji firmy. W trakcie warsztatów nikt nie ucieka od trudnych tematów, wręcz przeciwnie – prowadzący podejmują je, omawiają i wspólnie rozwiązują. Jednocześnie wszystkie warsztaty są w 100 proc. dostosowywane do oczekiwań pracowników i organizacji – zapewnia to wcześniejsza analiza potrzeb i praca w ciągłym kontakcie z potrzebami ludzi na sali szkoleniowej. Dzięki temu uczestnicy maksymalne i efektywne wykorzystują każdą minutę warsztatów.

Cały artykuł przeczytasz pod tym linkiem

News