Home Page
News
Library
Subscription
About Us
search
search
account_circle
Log In
Reading e-edition Nr 6
Buy
close
close
shopping_cart
1. Product Selection
account_circle
2. Log In
thumb_up
3. Order Confirmation
credit_card
4. Payment
Single Release
Nr 6
Price:
49,50 PLN
Back
Next
1360px
Table of Contents
OD REDAKCJI
Od redakcji
20 czerwca obchodzimy Międzynarodowy Dzień HR-owca, dlatego w tym wydaniu temat numeru poświęcamy pracy ludziom zajmującym się ludźmi. Dział personalny to pulsujące serce organizacji. Poprzez tworzenie programów szkoleniowych, inicjowanie działań motywacyjnych, budowanie relacji międzyludzkich, planowanie strategii personalnej zgodnie z misją i wartościami firmy HR-owcy nieustannie pracują nad...
arrow_forward_ios
REKOMENDACJE
Rekomendacje
Kreatorzy sukcesu HR – liderzy w niezwykle szerokim i wymagającym obszarze zarządzania zasobami ludzkimi. Innowatorzy, którzy nie tylko śledzą bieżące trendy, ale aktywnie wpływają na kształtowanie strategii i najlepszych praktyk w swoich organizacjach. Eksperci, których rola znacznie wykracza poza tradycyjne aspekty HR, koncentrując się na strategicznym planowaniu, rozwoju talentów i zarządzaniu...
arrow_forward_ios
Z BRANŻY
Z branży
Jawność wynagrodzeń po polskuNa pytanie „Kto wie, ile zarabiasz?” 7 proc. specjalistów odpowiada „nikt”. Jeśli Polacy dzielą się informacją o swoich zarobkach, to zazwyczaj z najbliższymi osobami – partnerami, rodzicami i przyjaciółmi. Jednak jak wynika z raportu Hays i kancelarii Baker McKenzie, w gronie pracowniczym wynagrodzenia wciąż spowija mgła tajemnicy, a w firmach zasadniczo nie rozmawia...
arrow_forward_ios
OPINIE
Jakie sukcesy i wyzwania towarzyszą codziennej pracy HR-owca?
Katarzyna Kosel Dyrektor Pionu Ludzie i Kultura, MAKRO Cash & Carry Polska W dużych organizacjach, gdzie występuje kilka szczebli zarządczych, bardzo ważna jest bliska współpraca z zarządem, przebiegająca w atmosferze zaufania i otwartości, kultury dzielenia się informacją zwrotną i uczenia się na błędach. Największą satysfakcję daje poczucie sprawczości na poziomie kierowników liniowych oraz...
arrow_forward_ios
WYWIAD
Interesuje mnie człowiek
Rozmowa z Iwoną Bobrowską-Budny, doświadczoną trenerką biznesu, o tym, z jakiego powodu zarządzanie energią własną i swojego zespołu staje się dziś po...
arrow_forward_ios
Razem stać nas na dobro
Rozmowa z Joanną Sadzik, prezeską zarządu Stowarzyszenia Wiosna, o potrzebie pomagania oraz wolontariacie jako elemencie strategii CSR i ESG
arrow_forward_ios
TEMAT NUMERU
Bądź ciekawy i działaj mądrze
Dlaczego działy HR powinny być smart?
Dziś digitalizacja może pomóc organizacjom w wielu obszarach funkcjonowania oraz w zarządzaniu relacjami z kandydatami do pracy i klientami. Jednak dl...
arrow_forward_ios
Czy warto być HR-owcem?
Finansowe aspekty pracy „ludzi od ludzi”
Oczywiście, że warto być HR-owcem, bo jest to jeden z najpiękniejszych zawodów świata. Pomijając wszystkie wzniosłe cele profesji, przynajmniej dla ni...
arrow_forward_ios
Ukryci za fasadą
Czy działy HR rzeczywiście wnoszą wartość dla biznesu?
W wielu organizacjach dział HR jest krytykowany, bagatelizowany przez struktury biznesowe, często ma nawet opinię tego, który przeszkadza w realizacji zakładanych celów. Dlaczego tak się dzieje i kto odpowiada za to, że inicjatywy personalne podejmowane przez działy HR są dla biznesu dodatkowym, zbędnym obciążeniem. Czy wina leży w zarządach, a może w samych HR-owcach?
arrow_forward_ios
Zbuduj swój wizerunek
Jak HR-owiec może efektywnie kreować personal brand?
Wyobraźmy sobie, że klocki Lego odzwierciedlają model budowania wizerunku HR-owca. Każda kategoria w tym modelu to jeden klocek. Doświadczenia i wydarzenia potraktujmy jako budulec naszego wizerunku profesjonalisty. Przy podobnych umiejętnościach i dostępnych narzędziach pozycjonowanie swojej marki osobistej, ułożenie umiejętności i narzędzi w spójną historię może decydować o twoim sukcesie. Zbieraj budulec (narzędzia, doświadczenia, sposoby myślenia i umiejętności) i pamiętaj, że każdy tworzy swoją indywidualną kombinację, a sposób łączenia klocków będzie stanowić o unikatowości twojej marki, a nie same elementy tej konstrukcji. Poniżej znajdziesz sześć kroków – podejść, w które warto wyposażyć się, kreując markę profesjonalistki/profesjonalisty działu HR. Miłego budowania!
arrow_forward_ios
Magia w HR
Jaką rolę w procesach redefinicji pracy odgrywają liderzy zarządzający ludźmi?
Codzienne zadania, jakie stawia przed liderami działów HR zarządzanie zespołem oraz rozwijanie pracowników, bywają niełatwym wyzwaniem, ale mogą być także źródłem satysfakcji zawodowej. Bo przecież bycie liderem HR to szansa na współtworzenie strategii firmy oraz kreowanie innowacyjnych rozwiązań. Nadchodzące lata zapowiadają się dla HR-owców niezwykle ciekawie, choć z pewnością będą pełne wyzwań. Jak mimo tego odnaleźć radość z pracy i czy w ogóle jest to możliwe?
arrow_forward_ios
CO SŁYCHAĆ W HR
Co słychać w HR?
Aneta Kożuchowska Dyrektorka Biura Rozwoju i Szkoleń w Banku Gospodarstwa Krajowego Bank przechodził ostatnio dużą transformację kulturową. W jakim kierunku zmierza obecnie? W Banku Gospodarstwa Krajowego patrzymy w przyszłość. Transformacja kulturowa, przeprowadzona w firmie w ostatnich latach, przybliżyła nas do modelu przywództwa, w którym rolą lidera jest tworzenie środowiska pracy...
arrow_forward_ios
STUDIUM PRZYPADKU
Różnorodni i równi
Dobre praktyki Vorwerk Polska w pozyskiwaniu kandydatów do pracy na konkurencyjnym rynku
Działalność Vorwerk może kojarzyć niewiele osób. Jednak z pewnością większość z nas wie o flagowym urządzeniu tej firmy, jakim jest Thermomix®, który ułatwia przygotowywanie zdrowych i smacznych posiłków. Kilka lat temu do oferty produktów dołączono także system do utrzymania czystości Kobold. W nadchodzących miesiącach firma postanowiła dotrzeć do potencjalnych kandydatów nie tylko przez promocję produktu, lecz także markę dobrego pracodawcy. A w tym zakresie ma się czym pochwalić.
arrow_forward_ios
ZARZĄDZANIE
Sześć generacji na pokładzie (1)
Jak stworzyć organizację gotową do współpracy międzypokoleniowej?
Po raz pierwszy w historii w organizacjach funkcjonuje sześć pokoleń pracowników – od aktywnych osiemdziesięciolatków, Baby Boomers, pokolenia X, Y, Z...
arrow_forward_ios
Turbulencje na rynku pracy
W jaki sposób reagują na nie firmy?
Gwałtowny wzrost kosztów pracy, pogarszająca się kondycja psychofizyczna pracowników, braki kadrowe w wielu branżach, luki kompetencyjne, poszukiwanie...
arrow_forward_ios
PERSONEL
HR-owcu pokaż swoją moc!
Czy działy personalne mogą sprostać oczekiwaniom kadry zarządzającej?
Każda organizacja potrzebuje rzetelnie prowadzonej polityki zarządzania personelem. Przecież w czasach rosnącego dostępu do zasobów, technologii i fin...
arrow_forward_ios
Karuzela ról
Komunikacja w organizacji w przypadku rozdrobnienia stanowisk HR-owych
Nie ulega wątpliwości, że organizacje funkcjonują w środowisku ciągłych i nieprzewidywalnych zmian, które stały się już naszą codziennością. Implikuje...
arrow_forward_ios
Przez dobrostan do sukcesu firmy
Jakie działania powinni podjąć pracodawcy, aby zapewnić pracownikom wellbeing?
Średni poziom dobrostanu Polaków wynosi 4,9 w skali do 10*. Aby dowiedzieć się, jak ten wynik poprawić, firma SmartLunch przeprowadziła badanie skupiające się na doświadczeniach pracowników w firmach produkcyjnych. Wyniki jednoznacznie wskazują na trzy główne obszary, które wymagają szczególnej uwagi: to zdrowie, szkolenia i komunikacja.
arrow_forward_ios
PRAWO
Ochrona przed odwetem
Jak nie może zachować się pracodawca wobec sygnalisty?
17 kwietnia br. Rada Ministrów złożyła do Sejmu nowy projekt ustawy o ochronie sygnalistów, który ma na celu implementację dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1937 z 23 października 2019 r. w sprawie ochrony osób zgłaszających naruszenia prawa Unii1, czyli sygnalistów. Ustawa ma zapewnić ochronę przed reperkusjami osoby, które ujawnią nieprawidłowości w firmie, w której pracują lub z którą współpracują. Przepisy dotyczące ochrony sygnalistów będą musiały ostatecznie wejść w życie, warto więc zapoznać się ze zmianami, które prawdopodobnie czekają pracodawców.
arrow_forward_ios
PO GODZINACH
Przegląd mediów zagranicznych
Mistrz doceniania W tekście „Does your company need a chief appreciation officer?” Paola Peralta informuje, że Chief People Officer (z ang. dyrektor d...
arrow_forward_ios
Dealing with difficult people
How not to wind up in custody?
Być może znasz już oryginalną wersję podcastu „Sennik HR”, która jest tworzona i nagrywana w języku polskim, ale specjalnie dla czytelników „Personelu...
arrow_forward_ios
Czytelnia
McKayla Coyle Wejdź w tryb goblina Wydawnictwo Insignis, 2024 Czy kiedykolwiek czułeś się dziwnie, nieswojo i bezwolnie? Czy miałeś wrażenie, że jesteś niedoceniany lub jakbyś tu nie do końca pasował? Jeśli tak, to prawdopodobnie jesteś goblinem! Oznacza to, że twoje niedoskonałości i dziwactwa to najbardziej niesamowite cechy, jakie posiadasz, i że możesz żyć bardziej harmonijnie, jeśli tylko je...
arrow_forward_ios