Home Page
News
Library
Subscription
About Us
search
search
account_circle
Log In
Reading e-edition Nr 6
Buy
close
close
shopping_cart
1. Product Selection
account_circle
2. Log In
thumb_up
3. Order Confirmation
credit_card
4. Payment
Single Release
Nr 6
Price:
49,50 PLN
Back
Next
1360px
Table of Contents
OD REDAKCJI
Od redakcji
J ózef Ignacy Kraszewski napisał, że młodość ma w sobie zapasy siły, którymi wiele przemóc może, gdy zechce. Okazuje się, że dziś ta młodość chce zmieniać biznes. Dane wskazują, że w Polsce osób urodzonych po 1995 r. jest już 6 milionów, dlatego firmy powinny się z nimi liczyć. Przedstawiciele pokolenia Z, bo to o nich mowa, konkretnie wskazują, co chcą robić i w jakich organizacjach pracować....
arrow_forward_ios
Z BRANŻY
Z branży
Ponad 50% respondentów twierdzi, że ich pracodawcy niewystarczająco często pytają o opinie pracowników Wyniki badania „Spostrzeżenia na temat wielkiej rezygnacji. Dlaczego pracownicy odchodzą z pracy”, opublikowanego przez firmę Medallia, obrazują, że prawie połowa (47%) pracowników odeszła od swoich pracodawców w ramach „wielkiej rezygnacji” bez znalezienia nowego miejsca pracy. Głównymi...
arrow_forward_ios
OPINIE
Czy obecnie, w czasie tylu zmian, employer branding uległ redefinicji?
Sytuacja na rynku pracy od dłuższej chwili jest trudna dla pracodawców i wiele wskazuje, że w najbliższych latach będzie jeszcze trudniejsza. Jeszcze przed pandemią budowanie silnej marki pracodawcy było kluczowe dla przyciągnięcia odpowiednich talentów do organizacji. Jednak zmiany na rynku pracy związane z pandemią zwiększyły presję, by wyróżniać się spośród firm, jednocześnie prezentując się...
arrow_forward_ios
WYWIAD
Poszukiwanie pracy to proces sprzedażowy
Rozmowa z Ernestem Wencelem, headhunterem wspierającym top menedżerów w poszukiwaniu pracy
arrow_forward_ios
TEMAT NUMERU
Nie ma zgody na nierówne traktowanie w firmie
Jacy są i jakiej pracy poszukują postmilenialsi?
Generacja Z w Polsce liczy już ponad 6 mln ludzi. Ta duża grupa młodych osób zasila właśnie rynek pracy. Dorastanie w epoce cyfrowej i rzeczywistości ...
arrow_forward_ios
Pokolenie Z kontra pracodawca
Jak pojedynek oczekiwań zamienić w dialog w czasie rekrutacji?
Świadomość, że dziś mamy do czynienia rynkiem pracownika, jest dla wielu kandydatów komfortowa. Można jednak zaryzykować stwierdzenie, że opinia ta je...
arrow_forward_ios
Splątane pokolenia
Jak wspólnie budować przyszłość?
Nowe pokolenie wchodzące na rynek pracy i burzące stare przyzwyczajenia nie jest niczym niezwykłym dla organizacji. Temat ten jest kwestią wpisywaną na stałe w plan spotkań i działań pionów HR. Jednak szybkie tempo zmian technologicznych, wyzwania, jakie powstały w związku z reorganizacją modelu pracy w okresie pandemii w połączeniu z różnorodnością pokoleń pracujących jednocześnie (pokolenie wyżu demograficznego, pokolenie X, milenialsi i pokolenie Z), stwarza nową sytuację i nowe wyzwania dla organizacji.
arrow_forward_ios
Gra w otwarte karty
Strategie firm w komunikacji z młodym pokoleniem
Sformułowania „wojna o talenty” po raz pierwszy użyła w 1997 r. firma McKinsey. Na skutek zmian demograficznych oraz ewolucji postaw i oczekiwań kandydatów, zwłaszcza z pokolenia Z, weszliśmy w kolejny etap tej wojny, wymagający modyfikacji strategii komunikacji. Przyjrzyjmy się, w jaki sposób pracodawcy kontaktują się z kandydatami wchodzącymi właśnie na rynek pracy.
arrow_forward_ios
ZARZĄDZANIE
Gotowi na empowerment
Jak nauczyć pracownika myślenia o firmie tak, jakby był jej właścicielem?
Temat empowermentu nie jest łatwy, podobnie jak jego definicja. To angielskie słowo nie doczekało się jeszcze jednolitego tłumaczenia na język polski,...
arrow_forward_ios
Biznes oparty na emocjach
Czy problem zdrowia psychicznego pracowników to fakt czy trend?
Wdrażanie programów wellbeingowych, prozdrowotnych oraz komunikacja w firmach wspierająca emocjonalność pracowników stały się pewnego rodzaju trendem....
arrow_forward_ios
5 perspektyw – poradnik dla działów HR
Na czym się skupić wobec kryzysu i jego długofalowych konsekwencji?
Obecny kryzys dotyka ludzi – ich dobrostanu emocjonalnego, fizycznego i finansowego, ich poczucia bezpieczeństwa, zaufania, otwartości, gotowości podejmowania wyzwań, poczucia wpływu i myślenia z optymizmem o przyszłości. Dlatego obecna sytuacja powinna być sygnałem dla działów personalnych, aby edukować, podejmować lub inicjować działania, niezależnie od tego, czy dana firma doświadcza bezpośredniego czy pośredniego wpływu kryzysu na swoją działalność biznesową. Na czym w takim razie się skoncentrować, aby pomóc ludziom utrzymać zaangażowanie i budować w ten sposób odporność firmy na kryzys?
arrow_forward_ios
PERSONEL
Rzemiosło emocji
O psychologii w rekrutacjach online
Ostatnie dwa lata przyniosły wiele zmian w dziedzinie rekrutacji. Pandemia sprawiła, że pracodawcy przynajmniej w części musieli zdecydować się na prz...
arrow_forward_ios
Świadczenia pozapłacowe w walce o najlepszych
Czyli jakich benefitów oczekują pracownicy?
Zatrudnienie oraz utrzymanie kompetentnych i zaangażowanych pracowników to największe wyzwania współczesnego rynku pracy i podstawa do tego, aby reali...
arrow_forward_ios
Mentoring w zmianie
W jaki sposób można zmaksymalizować efekty jego wdrożenia w czasie kryzysu?
Ostatnie dwa lata to trudny czas dla organizacji, które musiały szybko reagować na nieprzewidywalne i nagłe zjawiska. W sytuacji zmiany to właśnie dział HR jest odpowiedzialny za kształtowanie programów wspierających organizację w kryzysie. Jednym z nich jest mentoring, bo przynosi korzyści każdej ze stron procesu: mentorowi, mentee i firmie, która go wdraża. Jak można zmaksymalizować korzyści z wdrożenia mentoringu, zwłaszcza dla organizacji, która jest w nieustannej zmianie?
arrow_forward_ios
EKSPERT RADZI
Drabina wnioskowania
Czyli jak przekonania wpływają na rzeczywistość firmową?
Przekonania mają to do siebie, że wpływają na nasze działanie, a my bardzo często nie zdajemy sobie z tego sprawy. Jesteśmy tak głęboko przekonani o ich prawdziwości, że zwykle nawet nie próbujemy ich zweryfikować. Nie zastanawiamy się, skąd się one wzięły. Anthony de Mello, hinduski jezuita i psychoterapeuta, tak mówi o przekonaniach: „Jest tylko jedna przyczyna nieszczęścia: fałszywe przekonania, które masz w głowie. Przekonania tak popularne, tak ogólnie uznane, że nigdy nie wpadniesz na to, by je podważyć”.
arrow_forward_ios
STUDIUM PRZYPADKU
Tu poszukuje się osobowości
Rekrutacja inżynierów informatyków w ITDS Polska
ITDS Polska – firma z branży Finance & eCommerce obecnie planuje zatrudnić dwa razy więcej specjalistów IT niż w zeszłym roku. Ma swoje sposoby, aby przyciągnąć uwagę kandydatów z rynku pracy, na którym ciągle trwa walka o najlepszych inżynierów informatyków. Warto spojrzeć, jak to firma robi i jakie stosuje rozwiązania.
arrow_forward_ios
PRZEGLĄD MEDIÓW ZAGRANICZNYCH
Przegląd mediów zagranicznych
Kobiety w pandemii Artykuł „Examining the pandemic’s impact on women in the workplace” odnosi się do wyników badania McKinsey, które pokazały, że od stycznia 2015 r. do grudnia 2019 r. liczba kobiet na najwyższych stanowiskach menedżerskich wzrosła z 23 do 28 proc. Podobnie liczba pań w zarządach zwiększyła się z 17 do 21 proc. Wpłynęło to pozytywnie na firmy i pracowników. Dodatkowo w badaniu...
arrow_forward_ios
PO GODZINACH
A purposeful job or a pretty penny? What really motivates us most and how to attain it
Praca z sensem czy dobra pensja? Co nas motywuje i jak to zdobyć?
What really motivates us? A question as old as civilisation itself. Are we in fact driven primarily by money, as some say? And if purpose plays a role, how do we find it? Co tak naprawdę nas motywuje? Pytanie tak stare jak sama cywilizacja. Czy faktycznie kierujemy się przede wszystkim pieniędzmi, jak twierdzą niektórzy? A jeśli cel odgrywa rolę, jak go odnajdujemy?
arrow_forward_ios
WYDARZENIA
Analfabetyzm przyszłości
Czyli co trzeba wiedzieć o kompetencjach jutra?
Co niesie ze sobą przyszłość pod kątem rozwoju pracowników i liderów? Jakie będą konsekwencje zmiany rzeczywistości ze zmiennej, niepewnej, złożonej i niejednoznacznej (VUCA) na kruchą, niespokojną, nielinearną i niezrozumiałą (BANI)? Na te pytania, odpowiadała autorka książki „Lider w trampkach, czyli jak być przywódcą w zgodzie ze sobą”, wydanej przez INFOR PL, podczas gali na zakończenie procesu rozwoju liderów i talentów zorganizowanej przez Polską Grupę Farmaceutyczną w hotelu Novotel w Łodzi 22 kwietnia tego roku.
arrow_forward_ios
MIESIĘCZNIK
Prawo pracy i wynagrodzenia w praktyce kadrowej
I. URLOPY Udzielanie urlopów wypoczynkowych 3 Urlop na dni pracy 3 Urlop proporcjonalny 3 Urlop wypoczynkowy w pierwszej pracy 5 Urlop wypoczynkowy pracownika zatrudnionego na część etatu 6 Urlop uzupełniający 6 Urlop wypoczynkowy pracownika zatrudnionego u dwóch pracodawców 7 Podział urlopu wypoczynkowego na części jako wyjątek od zasady...
arrow_forward_ios