Home Page
News
Library
Subscription
About Us
search
search
account_circle
Log In
Reading e-edition Nr 5
Buy
close
close
shopping_cart
1. Product Selection
account_circle
2. Log In
thumb_up
3. Order Confirmation
credit_card
4. Payment
Single Release
Nr 5
Price:
49,50 PLN
Back
Next
1360px
Table of Contents
OD REDAKCJI
Od redakcji
W tym wydaniu temat numeru poświęciliśmy rozwojowi pracowników, ponieważ rozwój stanowi filar, na którym opiera się fundament każdej dynamicznie rozwijającej się organizacji. Na działach HR spoczywa dziś odpowiedzialność za tworzenie warunków sprzyjających rozwojowi osobistemu i zawodowemu pracowników, a także oferowanie im programów szkoleniowych, coachingu, mentoringu oraz innych form...
arrow_forward_ios
REKOMENDACJA
Rekomendacja
Rozwój osobisty to proces ukierunkowany na samopoznanie i zarządzanie własnym potencjałem, tak aby poprawić jakość życia, relacje i osiągać upragnione rezultaty. W skrócie można powiedzieć, że to codzienna, świadoma praca nad sobą. Rozwój osobisty i zawodowy się przenikają. Ten drugi obejmuje zdobywanie i podnoszenie kompetencji, w tym interpersonalnych, związanych z daną funkcją czy zawodem....
arrow_forward_ios
Z BRANŻY
Z branży
Wynagrodzenia to ciągle tabu na polskim rynku pracyJawność wynagrodzeń występuje w zaledwie 23 proc. organizacji działających w Polsce. Takie wnioski płyną z raportu Hays oraz kancelarii Baker McKenzie „Wynagrodzenia – największe tabu polskiego rynku pracy?”. Mimo że zarówno pracodawcy, jak i pracownicy dostrzegają sens ujawniania płac, to wiele organizacji w Polsce nie jest gotowych na taki...
arrow_forward_ios
OPINIE
Jak zła komunikacja z pracownikami i rynkiem może wpłynąć na funkcjonowanie firmy?
Paulina Łukaszuk Dyrektor ds. komunikacji, rzecznik prasowy, Akademia Leona Koźmińskiego Słabe relacje z pracownikami i rynkiem oraz niewystarczająca – wręcz zła komunikacja – to czynniki, które mogą znacząco osłabić pozycję każdej organizacji, niezależnie od jej wielkości czy branży. Zaniedbanie aspektów relacyjnych i komunikacyjnych wpływa negatywnie na każdy wymiar działalności firmy,...
arrow_forward_ios
WYWIAD
Trzeba słuchać rynku
Rozmowa z Joanną Knast, dyrektor ds. programów rozwojowych w Lazarski University of Technology (LUT), o rozwoju kompetencji dla przyszłego rynku pracy...
arrow_forward_ios
Każdy chce być szczęśliwy, tylko jak to zrobić?
Rozmowa z Gretchen Rubin, autorką bestsellerowych książek „Projekt szczęście” oraz „Siła pięciu zmysłów”, o tym, co robić, aby nasze życie było lepsze...
arrow_forward_ios
RAPORT
Lider w centrum uwagi
Jak zadbać o potrzeby menedżerów?
Są zmęczeni, przeciążeni, zniechęci. Niektórzy porzucają swoje stanowiska i wracają na ścieżkę ekspercką. Liderzy, bo o nich mowa, zmagają się nie tylko z wypaleniem zawodowym, które dotyka nawet 75 proc. osób kierujących mniejszymi zespołami. Aż 53 proc. badanych liderów czuje, że ich rola w firmie jest niedoceniana, ponieważ brakuje zrozumienia, że zarządzanie jest czasochłonne i mocno angażujące. Takie wnioski płyną z badania „Potrzeby liderów 2024”, zrealizowanego przez IRCenter na zlecenie Pluxee Polska.
arrow_forward_ios
TEMAT NUMERU
Każdemu według potrzeb
Dlaczego warto wzmacniać indywidualne podejście do rozwoju pracowników?
W dzisiejszych realiach biznesowych elastyczność, jaką daje spersonalizowane podejście do rozwoju, nabiera wyjątkowego znaczenia. Pozwala bowiem dosto...
arrow_forward_ios
W poszukiwaniu pomysłu na siebie
Co świadczy o atrakcyjności self coachingu?
Self coaching staje się coraz bardziej popularnym sposobem na wsparcie w rozwoju osobistym. W sieciach społecznościowych można znaleźć wiele haseł, ta...
arrow_forward_ios
Wysoka stawka
Kto odpowiada za rozwój pracowników w dobie sztucznej inteligencji?
Potrzeba inwestowania w rozwój umiejętności pracowników, aby mogli oni skutecznie adaptować się do zmieniającego się środowiska pracy i maksymalizować korzyści wynikające z wykorzystania AI, jest dziś bezdyskusyjna. Zarówno liderzy organizacji, jak i sami pracownicy odgrywają w tym procesie kluczową rolę. Liderzy powinni aktywnie wspierać pracowników w transformacji, natomiast pracownicy powinni przejąć inicjatywę w kształtowaniu swojej kariery zawodowej. Czy są na to gotowi?
arrow_forward_ios
SEKCJA PARTNERSKA
Edukacja na rozdrożu
W dzisiejszym dynamicznym świecie, w którym transformacja cyfrowa i rozwój sztucznej inteligencji odgrywają coraz większą rolę, edukacja staje się kluczowym elementem sukcesu zarówno dla jednostek, jak i dla organizacji. W odpowiedzi na te wyzwania Uczelnia Łazarskiego (UŁ) wraz z Lazarski University of Technology (LUT) podejmują działania, aby odpowiadać na potrzeby rynku pracy i przyszłościowych zawodów.
arrow_forward_ios
CO SŁYCHAĆ W HR
Co słychać w HR?
Dorota Benkowska Senior Director HR Poland Cluster w GEA GEA to uznana firma inżynieryjna dostarczająca rozwiązania i urządzenia dla branży przemysłowej. Czy organizacja mierzy się z problemem braku wykwalifikowanych pracowników? Tak, pozyskanie pracowników, którzy mają odpowiednie kwalifikacje, wiedzę i doświadczenie, jest nie lada wyzwaniem. W szczególności w otoczeniu rekordowo niskiego...
arrow_forward_ios
ZARZĄDZANIE
Sztuka kierowania
Czyli wyzwania (nie tylko) dla młodych menedżerów
Na rynku można znaleźć wiele poradników, które opisują błędy popełniane przez nowo mianowanych menedżerów. Niestety większość z nich, poza prześcigani...
arrow_forward_ios
Słabe ogniwo
Czy menedżerowie i specjaliści HR potrafią efektywnie współpracować?
Od wielu lat ci, którzy zajmują się szeroko rozumianą dziedziną HR, szukają odpowiedzi na pytanie, jak powinna wyglądać właściwa relacja między kadrą ...
arrow_forward_ios
Nieco inni niż my
Jakie korzyści może odnieść organizacja, zatrudniając freaków, osoby introwertyczne i neuroróżnorodne?
W dzisiejszym świecie biznesu coraz częściej zauważa się wartość różnorodności w miejscu pracy. Wartość ta obejmuje nie tylko różnice kulturowe, wiekowe czy płciowe, lecz także inne sposoby myślenia i podejścia do pracy. Coraz więcej firm zdaje sobie sprawę, że zatrudnianie osób o różnych cechach osobowościowych może przynosić korzyści zarówno dla zespołu, jak i całej firmy. Zamiast więc unikać osób „innych”, warto znaleźć dla nich najlepsze możliwe funkcje w przedsiębiorstwie.
arrow_forward_ios
Potrzebna interwencja
Jak pracodawca może wspierać pracowników w kryzysie osobistym?
„Nie można zatrudnić samej ręki, tylko całego człowieka wraz z nią” – mawiał Peter Drucker, słynny badacz procesów organizacji i zarządzania, wskazując tym samym, że do naszej pracy i jej efektów nie wnosimy tylko wykształcenia i umiejętności, ale nas całych, tym, kim jesteśmy, co czujemy i czego doświadczamy. Dlatego też pracodawcy bacznie powinni przyglądać się nie tylko zdrowiu fizycznemu, lecz także kondycji psychicznej swoich pracowników, aby móc udzielić im skutecznego wsparcia.
arrow_forward_ios
Od „muszę” do „chcę”
Budowanie poparcia dla zmian w organizacji
W dynamicznie zmieniającym się środowisku biznesowym organizacje muszą być gotowe i zdolne do ciągłego dostosowywania i udoskonalania swojej strategii biznesowej. Wydaje się to oczywiste i na pozór proste. Niestety rzeczywistość zarządzania zmianą jest znacznie mniej jednoznaczna, a do tego naszpikowana pułapkami, które w dużej mierze dotyczą obszaru zarządzania pracownikami. Jak przygotować i przeprowadzić proces zmiany w firmie, aby ich uniknąć?
arrow_forward_ios
PERSONEL
Osobisty konsultant
Czym jest doradztwo zawodowe w organizacji?
Doradztwo zawodowe kojarzy się zazwyczaj ze wsparciem młodzieży lub bezrobotnych. Wspomaga określanie zainteresowań zawodowych, potrzeb szkoleniowych ...
arrow_forward_ios
Sygnatura w online
Czyli jakie korzyści daje działom HR korzystanie z podpisu elektronicznego i pieczęci elektronicznej?
Digitalizacja dokumentów coraz częściej zastępuje podpis analogowy kwalifikowanym podpisem elektronicznym, a pieczątki firmowe e-pieczęciami. Stosowan...
arrow_forward_ios
PRAWO
Urlop na koniec zatrudnienia
Jakie wiążą się z nim wyzwania dla pracodawcy?
Kwestie związane z wykorzystywaniem przez pracowników urlopów oraz wypłatą ekwiwalentów za urlop niewykorzystany coraz częściej stają się przedmiotem zainteresowania Państwowej Inspekcji Pracy. Niektóre z nich dotyczą bowiem nie tylko podmiotów prawa prywatnego, lecz także instytucji państwowych oraz tych z udziałem Skarbu Państwa. Wzmożone kontrole oraz toczące się postępowania sądowe w tym zakresie mogą skutkować karami nałożonymi na firmy. Na co zatem powinni zwracać uwagę pracodawcy?
arrow_forward_ios
PO GODZINACH
Przegląd mediów zagranicznych
Zaniedbani HR-owcy W tekście „Majority of HR professionals left unsupported and undertrained, survey finds” Isabel Jackson odnosi się do wyników anki...
arrow_forward_ios
Can HR cook?
First cookbook for Human Resources
Być może znasz już oryginalną wersję podcastu „Sennik HR”, która jest tworzona i nagrywana w języku polskim, ale specjalnie dla czytelników „Personelu...
arrow_forward_ios
Czytelnia
Charles Duhigg Siła komunikacji PWN, 2024 W swoich poprzednich książkach Charles Duhigg wyjaśnił, jak powstają nawyki i czemu służą oraz jak działać „mądrzej, szybciej i lepiej”. Tym razem zagłębił się w to, jak się komunikujemy i co takiego robią najlepsi przyjaciele, wytrawni negocjatorzy i doświadczeni menedżerowie, że ludzie decydują się im zaufać. Wyróżnił trzy rodzaje rozmów, które...
arrow_forward_ios