Home Page
News
Library
Subscription
About Us
search
search
account_circle
Log In
Reading e-edition Nr 7
Buy
close
close
shopping_cart
1. Product Selection
account_circle
2. Log In
thumb_up
3. Order Confirmation
credit_card
4. Payment
Single Release
Nr 7
Price:
49,50 PLN
Back
Next
1360px
Table of Contents
OD REDAKCJI
Od redakcji
Wydanie wakacyjne otwieramy refleksją, która być może powinna towarzyszyć nam przez cały rok: czy naprawdę potrafimy odpoczywać? I co oznacza odpoczynek w czasach, gdy praca, technologia, emocje i odpowiedzialność płynnie przenikają się każdego dnia – również tego wolnego? Zastanawiamy się, czy wypoczynek zawsze oznacza przyjemność, czy może czasem bywa trudną, ale potrzebną konfrontacją z...
arrow_forward_ios
REKOMENDACJA
Rekomendacja
Zwolnij tempo – łatwo powiedzieć, trudno wcielić w życie. Nie chodzi przecież tylko o zmianę rytmu pracy czy zrobienie przerwy na kawę. Chodzi o fundamentalną zgodę na to, że nasze ambicje nie muszą być ciągle napędzane adrenaliną, stresem i wyścigiem z czasem. To rewolucyjna myśl, szczególnie gdy przez lata przyzwyczailiśmy się do tego, że sukces musi mieć wysoką cenę – zmęczenie,...
arrow_forward_ios
Z BRANŻY
Z branży
Jawność wynagrodzeń w ogłoszeniach o pracę Od 2026 r. Polska, zgodnie z unijną dyrektywą, wprowadzi obowiązek jawności wynagrodzeń. Pracodawcy mają ostatnią szansę, by uporządkować politykę płacową i system rekrutacji – inaczej ryzykują nie tylko wizerunkiem, ale i odpowiedzialnością prawną. To nie kosmetyczna zmiana, lecz konieczność przedefiniowania podejścia do zatrudniania i wynagradzania...
arrow_forward_ios
OPINIE
Z jakimi oczekiwaniami pracowników najtrudniej dziś się mierzyć?
Dorota Danisiewicz -Makowiecka Senior Trainer, konsultant, coach, LHH Polska Pracując z liderami na salach szkoleniowych, spotykam się z różnymi odpowiedziami na zadane pytanie. Mają one jednak wspólny mianownik – najtrudniej jest wtedy, kiedy nie mam możliwości sprostać tym oczekiwaniom. To może być podwyżka, szkolenie, przesunięcie na inne stanowisko itp. Takie sytuacje wystawiają na próbę...
arrow_forward_ios
WYWIAD
W Świadomej podróży po spokój
Rozmowa z Olą Krzemińską, twórczynią i CEO agencji Power, promotorką aktywnego stylu życia, o mądrym zarządzaniu energią w życiu i biznesie, zmianach w kulturze pracy oraz trendach w organizacji wydarzeń i wyjazdów firmowych
arrow_forward_ios
TEMAT NA WAKACJE
URLOP nie za wszelką cenę
Czy wypoczynek zawsze łączy się z przyjemnością?
Okres urlopowy w pełni, jednak nie dla wszystkich wakacje to czas prawdziwego relaksu, wielu wypoczywającym towarzyszy niepokój związany z nieobecnośc...
arrow_forward_ios
Relaks nie jest dla słabych
Dlaczego liderom tak trudno jest odpoczywać?
Wyobraź sobie, że siedzisz z kubkiem ulubionej herbaty, czujesz bryzę morską, przymykasz oczy, czując promienie słońca na twarzy i… nie masz wyrzutów ...
arrow_forward_ios
Zwolnij, by przyspieszyć
Jak w dobie AI zarządzać własną energią?
W świecie, który pędzi coraz szybciej – napędzanym przez technologie, automatyzację i sztuczną inteligencję – wielu z nas żyje w przekonaniu, że ciągle musi nadążać: być dostępnym, reagować błyskawicznie, działać na najwyższych obrotach. Już wcześniej obserwowaliśmy w sp-ołeczeństwie kult „zajętości”, a dziś, gdy technologia coraz bardziej nas w tym wspiera, istnieje ryzyko, że tempo stanie się zawrotne. Czy można się przed tym uchronić?
arrow_forward_ios
Brzmienia dla harmonii
Cisza i dźwięk w świecie efektywności menedżerskiej.
W czasach nieustającego zgiełku, powiadomień, wielozadaniowości i presji czasu, cisza oraz świadome obcowanie z dźwiękiem mogą wydawać się luksusem. A jednak właśnie te elementy – pozornie sprzeczne z ideą nowoczesnej produktywności – okazują się kluczowe dla menedżerów, którzy chcą działać efektywnie, mądrze i w zgodzie ze sobą.
arrow_forward_ios
Naładuj pozytywnie swoje baterie
Nowy język komunikacji i przywództwa według modelu PCM®
Obecny świat to czas nieustannych przemian, w którym nowe wyzwania pojawiają się z niespotykaną dotąd częstotliwością. Tempo życia przyspiesza, a granice między sferą zawodową a prywatną się zacierają. W tej rzeczywistości organizacje szukają sposobów na adaptację – stawiają na zwinność, budowanie bezpieczeństwa psychologicznego, dostrzegania i włączania różnorodności, uwrażliwiania na wellbeing pracowników. Jednak u podstaw tych procesów leży coś bardziej fundamentalnego: komunikacja – zarówno z innymi, jak i z samym sobą – zrozumienie jak działam i czego potrzebuję, by móc funkcjonować w zdrowym rytmie.
arrow_forward_ios
Obecni nieobecni
Zapobieganie ukrytym napięciom w zespołach podczas urlopu menedżera.
Planowanie wakacji w firmie to nie tylko przygotowanie koniecznych zastępstw, ale istotna zmiana w funkcjonowaniu zespołów. W tej sytuacji jak w soczewce mogą ujawniać się słabe ogniwa w zarządzaniu zespołem, procesach decyzyjnych i relacjach międzyludzkich. Czy dział HR może odpowiednio przygotować zespół na czas nieobecności lidera, by nie zakłócić ciągłości działania i jednocześnie zadbać o dobre morale pracowników?
arrow_forward_ios
NIE dla sukcesu
Czy wspinanie się po szczeblach kariery jest nam potrzebne do szczęścia?
„Zwolnij” to komunikat, który kojarzymy z sytuacjami wręcz skrajnymi, kiedy już brakuje nam zasobów i sił, żeby jakkolwiek działać. Niestety zapominamy, że w trosce o zdrowie psychiczne zwalniać powinniśmy regularnie i o to zwolnienie powinny dbać także organizacje. Dlaczego? By nie doprowadzić do przeciążenia i permanentnego zmęczenia swojego zespołu, wypalenia zawodowego, a w konsekwencji utraty dobrych ludzi.
arrow_forward_ios
Zatrzymaj się na lunch
Świadoma przerwa obiadowa a dobrostan i efektywność zespołów.
Badanie SmartLunch pokazuje, że co piąty pracownik nie korzysta z pełnej, świadomej przerwy obiadowej – rezygnując z czasu na prawdziwy odpoczynek. Taka praktyka prowadzi do obniżonej koncentracji, narastającego stresu i spadku efektywności w dalszej części dnia. W rzeczywistości tempo naszej codziennej pracy coraz częściej zaburza naturalny rytm regeneracji, co ma wymierne konsekwencje nie tylko dla zdrowia pracowników, ale też dla wyników biznesowych.
arrow_forward_ios
STUDIUM PRZYPADKU
U nas nikt nie jest wykluczony
Zarządzanie zróżnicowanym zespołem w sieci Biedronka.
W sieci Biedronka różnorodność ma wiele wymiarów. Cztery pokolenia pracowników, 43 narodowości i ponad 2 tys. osób z orzeczeniem o niepełnosprawności to dane, które przykuwają uwagę. Włączenie osób z niepełnosprawnościami w struktury organizacyjne to nie jednorazowa inicjatywa, lecz przemyślana strategia. Jakie są założenia i metody działania firmy, która skutecznie zarządza zróżnicowanym zespołem i pokazuje, że równość szans może być codzienną praktyką, nie tylko hasłem.
arrow_forward_ios
CO SŁYCHAĆ W HR
Co słychać w HR?
Joanna Brejta -Maciocha Dyrektorka HR w Decathlon Polska Firmy z sektora retail angażują dużo energii w znalezienie odpowiednich pracowników. To także rzeczywistość działu, którym Pani zarządza? Podobnie jak wiele firm z sektora retail również w Decathlonie pozyskiwanie, rozwój i utrzymanie utalentowanych pracowników stanowią kluczowe wyzwania. Te zagadnienia traktujemy jako jedne z...
arrow_forward_ios
ZARZĄDZANIE
Konstruktywny dialog bez narzucania rozwiązań (2)
Przyczyny unikania polubownego rozstrzygania sporów z pracownikami.
Konflikt to nieunikniona część firmowej rzeczywistości. Kiedy dochodzi do sporu, warto zadać sobie pytanie, czy opłaca się kierować każdą sprawę do są...
arrow_forward_ios
Autorytet to nie luksus
Z czego wynika kryzys zaufania do liderów?
Wyobraź sobie zespół, który unika spotkań z liderem, milknie na spotkaniach i coraz częściej szuka potwierdzenia decyzji u siebie nawzajem, zamiast u ...
arrow_forward_ios
Królowa pszczół
Czy kobiety naprawdę wspierają się w biznesie?
Wybrzmiewające wokół slogany o siostrzeństwie kobiet, wsparciu na wielu polach ich aktywności, zrozumieniu i życzliwości, w które tak bardzo chcemy wierzyć, tworzą obraz kobiet, które mocno trzymają się w biznesie. Dzieląc się wiedzą, doświadczeniami i siłą, towarzyszą sobie na różnych etapach kariery. Zestresowane w otaczającym nas świecie, bombardowane wymaganiami szefów i partnerów, zagubione w ogromie możliwości, chcemy wierzyć, że druga kobieta widzi w nas to, co najlepsze. Bywa z tym jednak różnie. Skąd zatem wiara, że płeć determinuje wsparcie, którego czasem próżno szukać wśród kobiet?
arrow_forward_ios
Nie jestem tym, za kogo mnie mają…
Czyli o syndromie oszustki wśród liderek
Co właściwie czują kobiety liderki, gdy odnoszą sukces? I co sprawia, że mimo obiektywnych osiągnięć, potwierdzonych kompetencji, niepodważalnych faktów, wciąż nie do końca wierzą w siebie? Na te m.in. pytania próbowały odpowiedzieć uczestniczki debaty „Syndrom oszustki – między sukcesem a wątpliwościami” zorganizowanej przez „Personel i Zarządzanie”.
arrow_forward_ios
PERSONEL
Lojalni, ale zmęczeni
Co napędza, a co osłabia zespoły w organizacjach?
Choć pracownicy wciąż mocno identyfikują się ze swoją firmą, codzienny stres pozostaje jednym z głównych wyzwań wpływających na ich dobrostan. Satysfa...
arrow_forward_ios
Uwolnij kreatywność
Jak wyzwalać potencjał pracowników, by wspierać adaptację do zmian?
Pojęcia elastyczność, reskilling czy agile zyskują na znaczeniu. Zespoły są w nieustannym ruchu, liderzy ciągle gaszą pożary, a strategie starzeją się...
arrow_forward_ios
Deficyt uwagi
Jak rekrutować i wdrażać do organizacji osoby z ADHD?
Coraz częściej mówi się o neuroróżnorodności pracowników i nowym podejściu do zarządzaniu zespołem, którego nie można traktować jak monolit. Ale czy jesteśmy przygotowani na rekrutację i onboarding osób neuroatypowych, np. z ADHD? To jedno z pytań, które warto sobie zadać, wykorzystując atuty każdego pracownika i budując w organizacji dobrze działające zespoły.
arrow_forward_ios
PRAWO
Uczeń w firmie
Jak zgodnie z prawem zorganizować staże i praktyki?
W Polsce istnieje kilka głównych form odbywania praktyk i staży w firmach, różniących się podstawą prawną, zakresem obowiązków, długością trwania, formą wynagradzania, a także poziomem ochrony prawnej osób odbywających takie formy zatrudnienia. W zależności od wybranej ścieżki zmieniają się również prawa i obowiązki obu stron. Dla pracodawców i praktykantów kluczowe jest więc zrozumienie tych różnic, aby uniknąć nieporozumień i działać zgodnie z przepisami.
arrow_forward_ios
PO GODZINACH
Przegląd mediów zagranicznych
Marta Gochnio Head of HR & Back Office w CodiLime Pacesetterzy i inni W artykule „Almost half of CEOs say most employees are resistant or openly hosti...
arrow_forward_ios
Dress code – ograniczenie czy wyraz profesjonalizmu?
Wpływ wizerunku na postrzeganie pracownika
Pierwsze trzy sekundy to moment i szansa dla kandydata, by zrobić tzw. dobre wrażenie, które dopiero w kolejnych sekundach zostanie podparte kompetenc...
arrow_forward_ios
Czytelnia
Ellen Hendriksen How to be enough MT Biznes, 2025 Czy masz wrażenie, że ciągle nie robisz wystarczająco dużo, mimo że dajesz z siebie wszystko? Że mimo sukcesów wciąż skupiasz się na niedociągnięciach? Być może krytyczny głos w twojej głowie nie pozwala ci w pełni cieszyć się tym, co masz. Ta książka pomoże ci uwolnić się od presji perfekcjonizmu i nauczy traktować siebie z...
arrow_forward_ios