Młodość, różnorodność i mnóstwo dobrej energii – tak wygląda lato w Lidl Polska! Tegoroczna edycja programu stażowego Lidl Way to Career właśnie nabiera tempa, a 49 stażystek i 26 stażystów z całej Polski już wnosi do organizacji świeże pomysły, otwartość i entuzjazm. W lipcu br. do zespołów w różnych regionach kraju dołączyło łącznie 75 młodych osób, które z energią i ciekawością odkrywają świat organizacji marki. Wśród uczestników są zarówno studenci, jak i absolwenci – z różnorodnych uczelni i kierunków, co przekłada się na szeroki wachlarz doświadczeń i perspektyw.
Według danych amerykańskiego stowarzyszenia NACE, studenci, którzy odbyli staż, mają aż o 70% większe szanse na otrzymanie oferty pracy niż osoby bez doświadczenia zawodowego1. Potwierdzają to również polskie analizy – z raportów Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości wynika, że staże i praktyki znacząco zwiększają szanse na zatrudnienie, szczególnie wśród osób młodych i wchodzących na rynek pracy2.
Stażystów Lidl Polska można spotkać w centrali w Jankowicach, biurach w Poznaniu i Warszawie, ale także w regionalnych biurach sprzedaży oraz w centrach logistycznych. W centrali pracuje ich 59, a w biurach regionalnych – 16. Realizują różnorodne projekty związane z obszarami, w których odbywają staże, takich jak m.in. Administracja, Corporate Affairs i CSR, HR, IT, Logistyka, Sprzedaż czy Zakupy. To przekrój doświadczeń, zainteresowań i pomysłów, które już teraz wnoszą nową jakość do zespołów.
Realne wyzwania zawodowe
Udział w programie stażowym w Lidl Polska to szansa na realną wymianę doświadczeń między młodymi talentami a doświadczonymi pracownikami firmy. Stażyści wnoszą świeże spojrzenie na codzienne wyzwania, inspirując nowe podejścia i rozwiązania. Z kolei dla nich to niepowtarzalna okazja, by prowadzić własne projekty, rozwijać kompetencje i współpracować z ekspertami w różnych obszarach działalności firmy. Już pierwsze tygodnie pokazują, że ten wspólny czas będzie owocny dla obu stron.
– Zdecydowałam się na staż w Lidl Polska, bo lubię poczucie sprawczości i odpowiedzialności za swoje zadania. Już w pierwszych dniach zostałam odpowiednio przeszkolona i dostałam niezbędne narzędzia do realizacji własnego projektu. Dzięki temu m.in. koordynuję akcję ekologiczną „WARTA warta posprzątania”, a wszystko przebiega w miłej atmosferze i zawsze mogę liczyć na pomoc koleżanek i kolegów z zespołu. Mam nadzieję, że zostanę w zespole na dłużej – że będzie to praca na lata, a nie tylko na lato – mówi Karolina Jankowska, stażystka w Dziale Corporate Affairs i CSR.
– Do aplikowania na staż w Lidl Polska skłoniła mnie chęć zdobycia cennego doświadczenia w dynamicznej rozwijającej się, międzynarodowej firmie. Już podczas dni powitalnych miałem okazję poznać strukturę organizacyjną firmy oraz sposób jej funkcjonowania, co dało mi solidne podstawy do dalszego rozwoju. Jednym z kluczowych elementów mojego stażu jest realizacja projektu dotyczącego zarządzania zgłoszeniami klientów, który pozwala mi lepiej zrozumieć procesy reagowania na nieprawidłowości i doskonalenia obsługi. Staż w Lidlu to dla mnie nie tylko okazja do nauki, ale też możliwość realnego wpływu na poprawę procesów wewnętrznych firmy – dodaje Damian Bittner, stażysta w Dziale IT.
Za stażystami już pierwszy miesiąc stażu – od spotkania powitalnego, przez wdrażanie w działach, aż po udział w szkoleniach takich jak Wstęp do Zarządzania Projektami czy Sztuka Prezentacji. Przed nimi kolejne tygodnie intensywnej pracy nad własnym projektem, zdobywania wiedzy i praktycznych umiejętności.
We wrześniu uczestnicy zaprezentują efekty swoich projektów stażowych, a na koniec miesiąca ponownie spotkają się razem podczas oficjalnego zakończenia programu Lidl Way to Career 2025.
Staż w Lidlu to nie tylko okazja do zdobycia praktycznych umiejętności, ale również możliwość otrzymania wynagrodzenia na poziomie od 4960 do 5704 zł brutto miesięcznie. Dzięki temu, że staż realizowany jest w letniej przerwie od zajęć akademickich studenci mogą w pełni zaangażować się w program i podreperować studencki budżet.