W spółce Würth Polska regularnie raz w roku organizowany jest RW Workout Week – tydzień, podczas którego pracownicy działów wewnętrznych udają się do klientów razem z przedstawicielami handlowymi. Dzięki temu mogą nie tylko poznać się nawzajem, ale i przyjrzeć się, jak wygląda działanie poszczególnych osób w różnych obszarach organizacji.
Inicjatywa pod nazwą RW Workout Week została zapoczątkowana przez Reinholda Würtha – właściciela firmy, który prowadzi ją nieprzerwanie od 1954 r. Po raz pierwszy RW Workout Week odbył się w 1980 r. i szybko stał się elementem kultury korporacyjnej. Obecnie akcja jest organizowana we wszystkich spółk ch Grupy w tym samym czasie. W kwietniu każdego roku w ciągu jednego tygodnia jak największa liczba pracowników działów wewnętrznych wspólnie pracuje z działem sprzedaży. Odbywa wizyty u klientów razem z przedstawicielami handlowymi, a także poznaje zasady codziennego funkcjonowania sklepów stacjonarnych. Ideą akcji jest próba zrozumienia, na czym polega praca w różnych obszarach firmy i w jakim stopniu każdy pracownik wnosi swoją wartość do organizacji, przyczynia się do wzrostu sprzedaży produktów oferowanych przez spółkę, a w konsekwencji do jej rozwoju biznesowego.
– Od początku istotą naszego biznesu jest sprzedaż prowadzona przez przedstawicieli handlowych, jakich już coraz rzadziej spotyka się na rynku. Oni bowiem realizują sprzedaż B2B, spotykając się osobiście z właścicielami firm lub osobami decyzyjnymi, a nie poprzez dystrybutorów lub za pośrednictwem sieci. Natomiast osoby wspierające proces sprzedaży są w centrali – w biurze. To właśnie Reinhold Würth, zauważył różnicę w podejściu do pracy między pracownikami biurowymi a tymi, którzy działają w terenie. Często bywa tak, że te dwa światy nie przecinają się: inna jest percepcja pracy osoby spotykającej się z klientami w terenie, a inna osoby siedzącej za biurkiem i mającej inne wyobrażenie firmy i odbiorcy widzianego przez pryzmat zamówienia czy faktury – mówi Agnieszka Barańska, menedżer HR w firmie Würth Polska....
Cały artykuł przeczytasz tutaj