Globalny dostawca rozwiązań w zakresie zdrowia psychicznego pracowników wchodzi do Polski

Lyra Health - globalny dostawca rozwiązań w zakresie zdrowia psychicznego pracowników, wchodzi na rynek polski w wyniku zmian własnościowych ICAS World. Lokalnym partnerem Lyra Health jest Lyra Polska, wcześniej ICAS Poland. Firma współpracuje z 300 polskimi pracodawcami i obejmuje Programem Wsparcia Pracowników EAP 400 000 zatrudnionych i ich bliskich.

ICAS World i Lyra Health  

Założona w 1987 roku w Anglii firma ICAS World była jednym z pionierów Employee Assistance Programs. Działalność rozpoczęła od wspierania pracodawców w walce z alkoholizmem zatrudnionych. Na przestrzeni 35 lat rozszerzyła zakres usług i zbudowała globalny zasięg, działając przez partnerów znających lokalne rynki. Lyra Health powstała w 2015 roku w Silicon Valley w USA z misją transformacji usług w zakresie zdrowia psychicznego - poprawy ich dostępności, jakości i efektywności przez wykorzystanie technologii i podejścia opartego na danych. Dążąc do globalnej ekspansji, w 2022 przejęła ICAS World i obie organizacje zostały połączone pod marką Lyra. Operacja ta umożliwia Lyra Health oferowanie nowego standardu kompleksowej, lokalnie dostosowanej opieki ponad 15 milionom osób w 200 krajach.

Skuteczność Lyra Health

Lyra Health zdobyła zaufanie wielu znanych firm, w tym: Apple, Meta (dawniej Facebook), Starbucks, eBay, Genentech, Uber, Pinterest, Morgan Stanley, Zoom, Lululemon. Według niezależnych badań przeprowadzonych przez Aon, pracodawcy korzystający z rozwiązań Lyra odnotowali średnio 26% rocznej redukcji kosztów opieki zdrowotnej, a wynik ten utrzymywał się konsekwentnie przez cztery lata. Lyra zapewnia zwrot z inwestycji (ROI) wynoszący 3:1 - za każdego zainwestowanego dolara pracodawcy oszczędzają 3,04 dolara. Interwencje Lyra przekładają się również na wzrost efektywności pracy - 9 na 10 użytkowników Lyra doświadcza utrzymującej się poprawy kondycji psychicznej, co podnosi produktywność i zaangażowanie.

Lyra Polska, wcześniej ICAS Poland – rozwiązania EAP

ICAS Poland została partnerem ICAS World w 2013 roku. Po ponad 11 latach działalności na polskim rynku, od września 2024 roku ICAS Poland rozpoczął procedurę zmiany w Lyra Polska. Zmiana jest konsekwencją przekształceń własnościowych dotyczących firmy ICAS World. Jako lokalny partner firma dostosowała EAP do polskich warunków prawnych i kulturowych oraz rozwinęła w kompleksowy program. Rozwiązania stały się wzorem dla innych platform pomocowych i wellbeingowych, które pojawiły się później. Program Wsparcia Pracowników EAP to konsultacje psychologiczne, praca coachingowa, porady prawne i finansowe. W Lyra oznacza to także dostęp do psychologa w 15 sekund przez całą dobę, możliwość odbywania sesji w gabinetach, pracę z dokumentacją prawną i finansową oraz specjalistyczne wsparcie liderów i HR. Pracodawcy objęci EAP korzystają też z interwencji kryzysowych i programu edukacyjnego.

Co oznacza zmiana dla rynku i klientów

„Dzisiaj z całą pewnością możemy stwierdzić, że nie ma w obszarze usług EAP w naszym kraju innego podmiotu, który byłby częścią tak silnej i nowoczesnej organizacji jak Lyra.” – mówi prezes Lyra Polska, Janusz Prendota. Biorąc pod uwagę dane wskazujące, że co czwarta osoba w Polsce doświadczy w życiu co najmniej jednego zaburzenia zdrowia psychicznego, a z pomocy korzysta jedynie co piąty potrzebujący, dostęp do wysokiej jakości wsparcia ma zasadniczy wpływ na efektywność pracy. Jest to też zgodne z oczekiwaniami pracowników – zgodnie z badaniem „Zrozum. Poczuj. Działaj!” aż 90% pracowników polskich firm uznaje wprowadzenie programu wsparcia za konieczne.

____________

O Lyra Polska:

Lyra Polska, wcześniej ICAS Poland, od 2013 roku jest wiodącym na polskim rynku dostawcą Programu Wsparcia Pracowników (Employee Assistance Program). Wspiera firmy w budowaniu sprzyjającego ludziom środowiska pracy. W ten sposób przyczynia się do wzrostu efektywności i satysfakcji z pracy, a w konsekwencji do redukcji absencji, rotacji, prezenteizmu i wypalenia. Jej skuteczność doceniło ponad 300 pracodawców w Polsce, a opieką programu EAP Lyra Polska jest objętych 400 000 pracowników i ich bliskich. Wśród klientów znajdują się m.in.: SAP, BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego Sp. z o.o., BP Polska, Siemens, S.C. Johnson, PepsiCo, Meta, FedEx, Ralph Lauren, BASF, Merck, P&G, czy Żabka.

www.lyrapolska.pl 

News