Najbardziej atrakcyjni pracodawcy w Polsce wg Randstad Employer Brand Research 2025

W tegorocznej edycji badania Randstad Employer Brand Research Polacy już po raz piętnasty wskazali firmy, które postrzegają jako najbardziej atrakcyjnych pracodawców. W zestawieniu za 2025 rok widać wyraźne zmiany w porównaniu z poprzednią edycją badania – tym razem oprócz przedsiębiorstw z branży motoryzacyjnej na podium znalazły się także reprezentujące sektory: e-commerce, technologiczny, produkcji komponentów dla przemysłu motoryzacyjnego czy kosmetyczny. Na szczycie rankingu uplasowała się firma Allegro, która jeszcze rok wcześniej znajdowała się poza pierwszą trójką. Tuż za nią znalazło się LG Energy Solution Wrocław, a trzecią pozycję zajęło Volvo Polska – ubiegłoroczny lider. Firmy zostały ocenione przez blisko 4,6 tysiąca osób w wieku od 18 do 64 lat, zarówno aktywnych zawodowo, jak i uczących się oraz poszukujących pracy. Respondenci brali pod uwagę wiele czynników wpływających na atrakcyjność pracodawcy, takich jak s-tuacja finansowa firmy, stabilność zatrudnienia czy możliwości rozwoju zawodowego. Przypisywali im odpowiednią wagę, a oceniając firmy, deklarowali w jakim stopniu wskazane czynniki są elementem oferowanych przez te firmy warunków zatrudnienia.

Kto na podium? Nowy lider

Ranking najbardziej atrakcyjnych pracodawców w tegorocznej edycji badania pokazuje dominację firm z branży nowych technologii, motoryzacyjnej oraz przemysłowej. Wysokie miejsca zajmują zarówno liderzy e-commerce (Allegro), jak i producenci nowoczesnych rozwiązań energetycznych (LG Energy Solution Wrocław). Obecność firm takich jak Volvo Polska, Toyota czy Fujitsu wskazuje na atrakcyjność globalnych pracodawców oferujących rozwój technologiczny. Z kolei Eko-Okna, KGHM i PGE reprezentują dynamiczne sektory przemysłu i energetyki. Ranking odzwierciedla zróżni-cowane preferencje pracowników.

W pierwszej dziesiątce wciąż najliczniejszą reprezentację stanowią 3 firmy z sektora motoryzacji i elektromobilności (Volvo Polska, Toyota Motor Manufacturing Poland, LG Energy Solution Wrocław) oraz 2 firmy z sektora energetycznego (PGE Polska Grupa Energetyczna, KGHM Polska Miedź). W rankingu znalazły się także: 2 firmy z branży nowoczesnych technologii i e-commerce (Fujitsu Tech-nology Solutions, Allegro), 2 firmy z branży produkcyjno-przemysłowej (Eko-Okna, Grupa Saint-Gobain), oraz producent artykułów opatrunkowych i kosmetycznych (Grupa TZMO).

Laureaci Randstad Employer Brand Research 2025:

1. Allegro

2. LG Energy Solution Wrocław

3. Volvo Polska

4. Fujitsu Technology Solutions

5. Grupa TZMO

6. Toyota Motor Manufacturing Poland

7. Eko-Okna

8. PGE Polska Grupa Energetyczna

9. Grupa Saint-Gobain w Polsce

10. KGHM Polska Miedź

W tegorocznej edycji badania respondenci najwyżej ocenili firmy z podium – Allegro, LG Energy Solution Wrocław oraz Volvo Polska – za ich dobrą sytuację finansową. Czynnik ten był wskazywany jako najważniejszy również w przypadku pięciu innych pracodawców w czołówce. Dodatkowo, Alle-gro i Volvo Polska wyróżniły się bardzo dobrą reputacją i równymi szansami w zatrudnieniu, a LG Energy Solution Wrocław – stabilnością zatrudnienia oraz szansami na rozwój kariery.

Wśród liderów, pod względem stabilności zatrudnienia najwyżej ocenione zostały: LG Energy Solution Wrocław, Toyota Motor Manufacturing Poland, Eko-Okna, PGE Polska Grupa Energetyczna, Grupa Saint-Gobain w Polsce oraz KGHM Polska Miedź – co pokazuje, że jest to jeden z kluczowych czynników atrakcyjności dla firm produkcyjnych i przemysłowych. Atrakcyjne wynagrodzenie i świadczenia zostały dostrzeżone w KGHM Polska Miedź, a szanse na rozwój kariery – w firmach technologicznych, takich jak Fujitsu Technology Solutions i LG Energy Solution Wrocław. Przyjazną atmosferę pracy respondenci najbardziej wiążą z Grupą TZMO i Grupą Saint-Gobain, natomiast równe szanse – z Allegro, Volvo Polska i TZMO.

Atrakcyjny pracodawca - różnice w priorytetach pokoleń 

Liderem zestawienia wśród mężczyzn, którzy wzięli udział w badaniu, jest Fujitsu Technology Solutions, a wśród kobiet Allegro. Badani z różnych pokoleń także mają swoje preferencje. Dla milenialsów liderem jest wspomniana platforma e-commerce, ale dla pokolenia X już Toyota Motor Manufacturing Poland z branży motoryzacyjnej.

– Różnice w ocenie atrakcyjności pracodawców według pokoleń pokazują, jak indywidualne potrzeby i wartości wpływają nie tylko postrzeganie rynku pracy, ale też jego kształtowanie. Według badania Randstad Employer Brand Research 2025 dla pokolenia Z kluczowa jest praca w przyjaznej atmosferze, wysokość wynagrodzenia czy możliwości rozwoju. To wyraźnie odróżnia tę grupę od starszych generacji, dla których pensja oraz stabilność zatrudnienia pozostają najważniejsze. Widać też, że młodsze osoby w mniejszym stopniu zwracają uwagę na kondycję finansową firmy. Z kolei pracownicy zwłaszcza z pokolenia X i Baby Boomers, bardziej konsekwentnie stawiają na bezpieczeństwo, równość szans i stabilność finansową. Liderzy rankingu pracodawców wyczuwają te różnice i starają się dopasowywać ofertę do różnych pracowników. Firmy, które chcą przyciągać i utrzymywać międzygeneracyjne zespoły, muszą umiejętnie łączyć te przewagi, które doceniają poszczególne pokolenia zarówno w kwestii wynagrodzeń, jak i kultury organizacyjnej oraz poczucia stabilności zatrudnienia i równych szans – mówi Marzena Milinkiewicz, Dyrektor Zarządzająca Randstad Polska

News